.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تالار فخرالدین اسعد گرگانی در حسرت بازسازی

تالار فخرالدین اسعد گرگانی که از آن به عنوان استانداردترین تالار تئاتر ایران پس از تالار وحدت تهران یاد می شود، این روزها نیازمند توجه ویژه مسئولان برای مرمت و بازسازی است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر ، بازسازی و مرمت این تالار از جمله مصوبات سفر دوم هیئت دولت به گلستان بوده که تاکنون به دلایل مختلف رنگ واقعیت به خود نگرفته است.

تاخیر در اجرای مصوبه دولت مبنی بر بازسازی و مرمت و تالار فخرالدین اسعد گرگانی شاهد از بین رفتن این میراث ارزشمند فرهنگی و هنری می شود و تسریع در رسیدگی به وضعیت نابسامان این تالار ضرورت دارد.

اکنون بیشتر همایشهای و برنامه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ادارات و نهادهای مختلف در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اجرا می شود که این امر روند بازسازی و اجرای این مصوبه دولت را به تاخیر انداخته است.

برگزاری برنامه های غیر از برنامه های هنری موجب شده تا کاربری اصلی تالار که مکانی برای برگزاری و اجرای نمایشهای هنری و صحنه ای است به فراموشی سپرده شود و بسیاری از برنامه های هنرمندان به دلیل تداخل برنامه های دیگر، به تعویق بیافتد.

این تالار با قدمت بیش از 30 سال به نوعی نماد فرهنگی گلستان به شمار می آید که تاکنون برنامه های مختلف کشوری، استانی و هنرمندان بزرگ این دیار را به خود دیده است.

در حالی که مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بارها اعلام کرده اند تالار فخرالدین اسعد گرگانی تا قبل از تیرماه و برگزاری شانزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جهان در استان بازسازی می شود اما تاکنون این وعده عملی نشده است.

بک شهروند گرگانی در این زمینه به خبرنگار مهر در گرگان افزود: هر روز تالار فخرالدین اسعد گرگاین که یادآور خاطره های فراوانی برای مردم استان است، فرسوده تر می شود و برای آن چاره ای اندیشیده نمی شود.

جعفر ایوبی افزود: این درحالی است که مسئولان امر بارها در رسانه ها اعلام کرده اند این تالار قبل از سال جاری بازسازی می شود که تاکنون این وعده محقق نشده است.

وی اظهار داشت: این تالار نماد فرهنگی و هنری استان به شمار می آید و نباید بر اثر کم توجهی ها و بی تدبیری ها از بین رود و با اندکی اعتبار و توجه می توان از تخریب آن جلوگیری کرد.

شهروند دیگری نیز اظهار داشت: برای عملیاتی شدن مصوبه دولت نیاز است تا مدتی برنامه های این تالار لغو و در سالنهای دیگر از جمله باشگاه فرهنگیان، کانون طه، سالن جهاد کشاورزی و ... منتقل شود.

بهمن کمالی افزود: در صورت کم توجهی و تاخیر در برنامه مرمت این تالار، به زودی شاهد از بین رفتن یکی از میراثهای ارزشمند فرهنگی و هنری در منطقه خواهیم بود.

وی یادآور شد: علاوه براین زمینی برای ساخت تالار بزرگ فرهنگی هنری در گرگان در بلوار شهید صیاد شیرازی گرگان تهیه شد که نیاز است عملیات اجرای این طرح نیز زودتر آغاز شود.

کمالی از کم توجهی مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد گلستان در اجرای مصوبه هیئت دولت برای بازسازی و مرمت تالار فخرالدین اسعد گرگانی انتقاد کرد و از مسئولان امر و رسانه ها خواست تا خواستار پیگیری این مصوبه باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ماه گذشته در این خصوص به خبرنگاران بیان داشت: در مجموع برای بازسازی این تالار سه میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شد و بازسازی آن تا قبل از تیرماه باید به پایان برسد.

غلامرضا منتظری افزود: این تالار قرار بود سال گذشته بازسازی شود اما به دلیل تامین اعتبار، بازسازی آن به تاخیر افتاد.

وی اظهار داشت: این تالار از جمله آثار فرهنگی و هنری ارزشمند منطقه است که باید حفظ شود و بازسازی آن پس از مبادله موافقتنامه آغاز می شود.

به گفته منتظری، همچنین براساس برنامه ریزی های انجام شده، این تالار زیر مجموعه تالار وحدت قرار خواهد گرفت که این امر موجب می شود تا مدیریت تالار به بخش خصوصی واگذار و موجب تحول در آن شود.

تالار فخرالدین اسعد گرگانی دارای دو سالن مرکزی و بخشهای جنبی و با یک هکتار وسعت در مرکز استان گلستان واقع شده است که حدود 30 سال قبل با کنسرت جواد داوری نوازنده چیره ‌‌دست سنتور گرگانی فعالیت خود را آغاز و یک سال بعد با اجرای برنامه محمدرضا لطفی و شهرام ناظری به صورت رسمی افتتاح شد.

این تالار دارای امکانات کامل دکور، سیستم نورپردازی و صوتی استاندارد، جاسازی برای استقرار گروه ‌های بزرگ کنسرت، 530 نفر ظرفیت، طراحی داخلی بسیار زیبا با استفاده از لوسترهای فرانسوی و آینه کاری، طرح باغ حیاط و ... است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.568 seconds.